Saturday, May 30, 2009

Adik beradik saya






hi!!nama saya Aisyah.nama saya pendek.saya tak tahu kenapa mama dengan bapak bagi saya nama pendek tapi kakak kakak saya semua nama panjang.bapak cakap nama saya sedap sebab itu nama isteri kesayangan nabi muhammad.saya darjah 3.saya sekolah di sekolah kebangsaan taman bukit maluri dan sekolah agama taman ehsan.saya tinggal di kepong kuala lumpur .saya ada 5 adik beradik termasuk saya dan saya anak yang paling bongsu dan paling comel.hihi.saya ada 2 kakak 2 abang tetapi saya nak adik .tapi mama cakap mama tak boleh mengandung dah. kesian .....

kakak sulung:
nama dia farhana fatin tapi saya panggil dia kaktin .dia kaki shopping.dia selalu belanja saya makan di OneUtama.dia comel.dia montel.dia selalu marah saya sebab saya tak buat sifir sebanyak 10 kali.kakak saya ni suka beli barang barang solek terutamanya beg cantik sampai beli dekat internet.ish ish.kadang kadang dia panggil saya baby kadang kadang dia panggil saya ecah.bila dia demam,saya dengan kak iya selalu bosan. tapi saya sayang dia very-very much

abang sulung:
nama dia muhammad farhan tapi saya panggil dia abang mok sebab dia dulu gemok dan suka makan banyak.tapi sekarang dia dah tak gemuk sebab awek dia suruh dia kurus.abang saya ni pandai masak.dia nak jadi tukang masak yang hebat.dia selalu keluar malam untuk kerja dia.dia selalu angkut saya masuk ke bilik dia dan dia cakap tentang jangan tegur .saya menangis tak henti -hentitapi sayang dia very-very much.

kakak kedua:
nama dia mirrah atika tapi saya panggil dia kak ya.dia selalu marah saya sebab saya selalu kacau dia.dia yang ajar saya buat blog.tapi dia kata saya tak boleh tulis blog hari hari sebab nanti saya tersuka blog.dia suruh saya blog untuk pandai buat karangan.tiap-tiap hari dia akan berpuisi di bilik air sampai saya terikut .dia suka menyayi .dialah kakak yg tidur awal dan bangun awal .setiap pagi dia yang kejut saya dan suruh saya mandi tapi saya sayang dia very-very much .

abang kedua:
nama dia muhammad johan tapi saya panggil dia oan.dia selalu kacau saya.saya sabar je.dia pandai main bola.dia selalu belanja ais-krim 20sen yang dekat ustazah mengaji.kalau saya kena marah dengan abang mok,dia selalu tunjuk verygood dekat saya.lepas tu saya nangis.yang tukang pujuk saya ialah mama.waktu balik sekolah,dia selalu pinjam seringgit dekat saya nak beli air soya bean.sampai sekarang tak bayar bayar lagi hutang saya.bila saya letak duit di atas tv,sekelip mata sudah hilang.saya tanya kepada oan.rupa rupanya dialah superman yang suka mengambil duit saya.tapi saya sayang dia very - very much.

ok la.sampai sini saja saya tulis.nanti saya tulis lagi pasal mama dengan bapak.
bye bye bye.

6 comments:

  1. oi adik akak yang nakal tapi comel ni,
    sorry eh,
    kak iya mana puisi dalam bilik mandi lah,
    kak iya menyanyi dalam bilik mandi lah,
    korang free free je dapat dengar live suara merdu kak iya ;P

    ReplyDelete
  2. mira.
    comel gila adik mira tulis semua ni.
    ikhlas dari hati dia je... :)

    ReplyDelete
  3. hehe,
    budak kecil memang ayat ayat nya sgt comel + jujur jee :D
    *kantoi selalu menyanyi dalam bilik mandi.hehe

    ReplyDelete
  4. welcome :)
    belajar elok-elok aisyah

    ReplyDelete
  5. comelnye adik nie...sweet sangat.. :)

    ReplyDelete